UNDERDOSE - TILT
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Lichtenštejnsko je maličká země, ale je dostatečně velká na to, aby tam měli vlastní gothic metalovou kapelu. Skupina si zpočátku říkala ERBEN DER SCHÖPFUNG a pro okolní germánský svět to byl název vcelku příhodný. Když se však chtěli prodat i kousek dál do Evropy, bylo třeba se přejmenovat na ELIS (vhodnější by byla ELISIA, ale kecat jim do toho nebudu) a pod tímto názvem vydali loni debutní album „God´s Silence, Devil´s Temptation“, pochopitelně u Napalm Records, jakožto dvorního vydavatelství gothic-metalové scény. Recenze na toto album však bohužel na stránkách Metalopole není, protože jej ELIS vydali v době rekonstrukce našich stránek (a jak to bylo s pracovním nasazením většiny redakce, si každý domyslí [výjimkou byl Shnoff, ale to se netýkalo MP]).
Stejně jako loni na podzim, i letos mají ELIS nové album. Hudebně se pohybují na stejné vlně jako nový FLOWING TEARS, XANDRIA, DARKWELL etc. Na prvním albu (nepočítám-li „Twilight“, který vydali ještě pod starým jménem) bylo ke slyšení několik zajímavých nápadů, které kdyby měli o trochu lepší hudební ztvárnění… Od novinky jsem očekával, že spíš než na kvantitu, se kapela bude soustředit na broušení svého hudebního projevu. Nicméně ELIS překonali i mou naivitu. Někdo je asi moc silně poplácal po zádech a se slovy jak skvěle hrají. „Dark Clouds In A Perfect Sky“ obsahuje jedenáct takřka identických skladeb, kde prim hrají jednoduché, sekané rify a rádoby procítěný projev pěvkyně Sabine Duenser. Trocha pianka a esence elektroniky unylou atmosféru nemá šanci zachránit. Produkce alba se ujal (stejně jako posledně) Alexander Krull (ano, to je manžel Liv Kristine) o jehož dalších počinech mám podobné pochybnosti. Největší tragédie jsou bezesporu LEAVES´ EYES, ale o tom je řeč jinde. Nebudu tuto agonii dále protahovat, nové album ELIS je o jedenácti tmavých mracích na již dost tmavém nebi.
Nezáživný gothic metal, ještě horší než posledně, tentokrát však postrádá i tu trochu invence. Ruce pryč.
2,5 / 10
Sabine Duenser
- zpěv
Pete Streit
- kytara
Juergen Broger
- kytara
Tom Saxer
- basa, zpěv
Rene Marxer
- bicí
1. Der letzte Tag
2. Anger
3. Lost Soul
4. Perfect Love
5. Heart In Chains
6. Die Zeit
7. Black Angel
8. Devil Inside You
9. Rebirth
10. Are You Missing Me
11. Ballade
Dark Clouds In A Perfect Sky (2004)
God's Silence, Devil's Temptation (2003)
Twilight (jako ERBEN DER SCHÖPFUNG) (2001)
Vydáno: 2004
Vydavatel: Napalm Records
Stopáž: 47:18
Produkce: Alexander Krull
Studio: Mastersound Studio
-bez slovního hodnocení-
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Jednočlenný projekt Kanaďana Jocelyna Galipeaua už dlouho vzývá raně osmdesátkový heavy metal a v současné vlně zájmu o kovové retro může být jeho nové album zajímavým tipem, pokud ovšem snesete, že umělcův pěvecký výkon dokáže občas mírně zatahat za uši.
Pro mě zásadní objev na slovenské scéně a to nejen v neotřelých nápadech, ale i v přístupu k tvorbě v rámci black a death metalu. Korunováno skvostným zvukem ze studia Pulp. A ano, máme v tu zpoždění v tom objevování. Asi rok.
Má to niekoľko dobrých nápadov, ale celkovo mi tu chýba akákoľvek ambícia. Je to celé uponáhľané, miestami aj dosť blbučké, herci žiadna sláva - skrátka taká spotrebná hororová jednohubka. Za návštevu kina to nestojí. 5/10, možno 6/10.
Naprosto unikátní slovenský projekt tematizující aktuální společenská i politická témata. Hudebně založený na žánrové hravosti kombinující alternativní rock, mathrock, jazzové elementy i postpunk.
Kytarista HIPPOTRAKTOR Sander Rom se svou druhou skupinou prezentuje zvláštní rockovou alternativu s nervózní atmosférou a funky prvky. I tvrdší a melodické polohy se objeví. Možná jen pro omezený okruh posluchačů, neboť to smrdí inspirací Mike Patonem.
Mexická odpověď na AMARANTHE. Je to trochu ostřejší, v základu více do deathu, téměř bez čistého mužského zpěvu a méně chytlavých melodií, ve kterých má zase navrch Mörckova parta. Ale je to dobré.